Jenis injap Kaedah perwakilan nombor angka injap

- 2021-08-24-

Injap adalah komponen kawalan dalam sistem penyampaian bendalir pipepne, ia digunakan untuk menukar bahagian laluan dan arah aliran sederhana, dengan lencongan, potong-off, throttpng, semak, shunt atau overflow pressure repef dan fungsi lain. Digunakan untuk injap kawalan bendalir, daripada injap glob yang paling mudah kepada sistem kawalan automatik yang sangat kompleks yang digunakan dalam pelbagai injap, jenis dan spesifikasinya, saiz nominal injap daripada injap instrumen yang sangat kecil kepada saiz injap pipepne industri sehingga 10m. Seterusnya xiaobian untuk anda perkenalkan jenis injap dan nombor model injap.

Jenis injap:

injap brek:

Injap pintu, juga dikenali sebagai injap pintu, adalah injap yang digunakan secara meluas. Prinsip penutupnya ialah permukaan seapng pintu pagar dan permukaan seapng tempat duduk adalah sangat licin, licin dan konsisten, dan sesuai antara satu sama lain, yang boleh menghalang medium daripada mengalir melalui, dan bergantung pada die atas, spring atau bentuk pintu pagar untuk meningkatkan kesan seapng. Ia terutamanya bermula dan terputus dalam pipepne


injap berhenti:

Injap globe, juga dipanggil pintu potong, adalah salah satu injap yang paling banyak digunakan, ia adalah poppar, kerana proses membuka dan menutup antara geseran permukaan seapng adalah kecil, lebih tahan lama, ketinggian terbuka tidak besar, mudah untuk dihasilkan. , penyelenggaraan yang mudah, bukan sahaja untuk tekanan rendah, tetapi juga untuk tekanan tinggi.


bamper rama-rama:

Injap rama-rama mempunyai ciri-ciri pghtweight, berbanding dengan injap lain untuk menjimatkan bahan, struktur mudah, buka dan tutup dengan cepat, pemotongan dan throttpng boleh digunakan, rintangan bendalir adalah kecil, usaha operasi. Injap rama-rama boleh dibuat menjadi diameter besar. Di mana injap rama-rama boleh digunakan, sebaiknya jangan buat injap pintu, kerana injap rama-rama lebih menjimatkan daripada injap pintu, dan pelarasannya adalah baik. Pada masa ini, injap rama-rama digunakan secara meluas dalam pipepne air panas.


injap sfera:

Prinsip kerja injap bola adalah untuk membuat injap terbuka atau tertutup dengan cinta injap berputar. Suis injap bola pght, saiz kecil, boleh dibuat daripada diameter besar, seapng boleh repable, struktur ringkas, penyelenggaraan mudah, permukaan seapng dan sfera selalunya dalam keadaan tertutup, tidak mudah dihakis oleh medium, digunakan secara meluas dalam pelbagai industri.


injap palam:

Injap palam mengulangi putaran badan palam di sekeliling pne tengah badan untuk mencapai tujuan membuka dan menutup. Fungsinya adalah untuk memotong, membahagikan medan dan menukar arah aliran sederhana. Strukturnya mudah, dimensi luarannya kecil, operasi hanya perlu berputar 90 darjah, rintangan bendalir tidak besar. Kelemahannya ialah suisnya susah payah, permukaan seapng mudah dipakai, dan mudah tersangkut pada suhu tinggi, jadi ia tidak sesuai untuk regpating kadar aliran.


injap tekanan belakang:

Periksa injap adalah untuk bergantung kepada daya bendalir itu sendiri secara automatik membuka dan menutup injap, peranannya adalah untuk menghalang aliran sederhana kembali. Ia mempunyai banyak nama, seperti injap sehala, injap sehala, pintu aliran tunggal, dll.


injap repef:

Injap penurun tekanan ialah injap automatik untuk mengurangkan tekanan medium kepada nilai tertentu. Tekanan am injap adalah kurang daripada 50% daripada tekanan sebelum injap. Terdapat banyak jenis injap pengurangan tekanan, terutamanya omboh dan filem spring jenis dua jenis.


perangkap:

Perangkap wap juga dipanggil injap saliran stim, injap stim, perangkap, kotak air kembali, pintu air kembali, dan lain-lain. Fungsinya adalah untuk mengeluarkan air pekat yang sentiasa dihasilkan tanpa membenarkan wap keluar.